تمایل شدید ایرانی‌ها به خرید ماشین شاسی بلند!

تمایل شدید ایرانی‌ها به خرید ماشین شاسی بلند!

به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو ؛ تحرکات اخیر بازار پس از بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تمایل بیشتری ایرانی‌ها را به خرید خودروهای شاسی‌بلند و اهمیت مردم را به ظاهر اتومبیل بیش از پیش نشان داد. از تحرکات بازار خبر می‌رسد پس از آغاز روند قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، افزایش قیمت بیشتر شامل خودروهای شاسی بلند و همچنین کره‌ای با ظاهر زیباتر شد که موید مطلب فوق است.

 

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حین برگزاری دومین نمایشگاه خودروی تهران اقدام به نظرسنجی از بازدید کنندگان نمایشگاه برای مشخص شدن ذائقه مشتریان ایرانی کرد. در این تحقیق از یک هزار و ۵۴۳ نفر از میان بازدیدکنندگان نمایشگاه سوال شد. جالب اینجاست ۸۴% از این جامعه آماری را آقایان تشکیل می‌دهند.

 

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهند اولویت اصلی مردم ایران برای خرید خودرو ایمنی خودروها بوده که  ۳۳% از افراد به آن رأی داده‌اند.  ۲۹% افراد قدرت و شتاب خودرو را اصلی‌ترین اولویت در انتخاب خودرو بیان کرده‌اند. سپس معیار زیبایی ظاهری با ۱۳%، کیفیت بدنه با ۱۱% و خدمات پس از فروش با ۹% اصلی ترین شاخصه های انتخاب خودرو برای مصرف کنندگان می باشند. در این میان پایین بودن مصرف سوخت خودرو با ۵ درصد کمترین فراوانی را کسب نموده است.

 

 سوال جالب دیگر نظرسنجی علاقه مردم به کلاس‌های مختلف خودرویی بوده است. نتایج نهایی نشان می‌دهد ۶۳% رأی دهندگان به کلاس خودروهای شاسی بلند  علاقه دارند که شامل شاسی بلند SUV و کراس اورها (مینی SUV) است. تنها ۲۵% افراد تمایل به خرید خودروهای سدان نشان دادند و فقط ۱۲% مردم به خرید خودروی هاچ بک علاقه نشان دادند.

 

 

 

پرطرفدارترین برندهای خودرو در بین ایرانیان برندهای آلمانی، ژاپنی و در درجه سوم فرانسوی‌ها بودند که میزان توزیع آن در عکس مشخص است.افزایش قیمت‌های اخیر نیز در حوزه کلاس خودرو بیشتر متوجه شاسی بلندها و در حوزه کشورهای تولیدکننده شامل سفیران آلمان و ژاپن بوده است.

تمایل شدید ایرانی‌ها به خرید ماشین شاسی بلند!

به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو ؛ تحرکات اخیر بازار پس از بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو تمایل بیشتری ایرانی‌ها را به خرید خودروهای شاسی‌بلند و اهمیت مردم را به ظاهر اتومبیل بیش از پیش نشان داد. از تحرکات بازار خبر می‌رسد پس از آغاز روند قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی، افزایش قیمت بیشتر شامل خودروهای شاسی بلند و همچنین کره‌ای با ظاهر زیباتر شد که موید مطلب فوق است.

 

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در حین برگزاری دومین نمایشگاه خودروی تهران اقدام به نظرسنجی از بازدید کنندگان نمایشگاه برای مشخص شدن ذائقه مشتریان ایرانی کرد. در این تحقیق از یک هزار و ۵۴۳ نفر از میان بازدیدکنندگان نمایشگاه سوال شد. جالب اینجاست ۸۴% از این جامعه آماری را آقایان تشکیل می‌دهند.

 

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهند اولویت اصلی مردم ایران برای خرید خودرو ایمنی خودروها بوده که  ۳۳% از افراد به آن رأی داده‌اند.  ۲۹% افراد قدرت و شتاب خودرو را اصلی‌ترین اولویت در انتخاب خودرو بیان کرده‌اند. سپس معیار زیبایی ظاهری با ۱۳%، کیفیت بدنه با ۱۱% و خدمات پس از فروش با ۹% اصلی ترین شاخصه های انتخاب خودرو برای مصرف کنندگان می باشند. در این میان پایین بودن مصرف سوخت خودرو با ۵ درصد کمترین فراوانی را کسب نموده است.

 

 سوال جالب دیگر نظرسنجی علاقه مردم به کلاس‌های مختلف خودرویی بوده است. نتایج نهایی نشان می‌دهد ۶۳% رأی دهندگان به کلاس خودروهای شاسی بلند  علاقه دارند که شامل شاسی بلند SUV و کراس اورها (مینی SUV) است. تنها ۲۵% افراد تمایل به خرید خودروهای سدان نشان دادند و فقط ۱۲% مردم به خرید خودروی هاچ بک علاقه نشان دادند.

 

 

 

پرطرفدارترین برندهای خودرو در بین ایرانیان برندهای آلمانی، ژاپنی و در درجه سوم فرانسوی‌ها بودند که میزان توزیع آن در عکس مشخص است.افزایش قیمت‌های اخیر نیز در حوزه کلاس خودرو بیشتر متوجه شاسی بلندها و در حوزه کشورهای تولیدکننده شامل سفیران آلمان و ژاپن بوده است.

تمایل شدید ایرانی‌ها به خرید ماشین شاسی بلند!

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *